سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

چرا بايد دستگاه هاي الكترونيكي هواپيما را خاموش كنيد؟

۱۸ بازديد

چرا بايد دستگاه هاي الكترونيكي هواپيما را خاموش كنيد؟

 

تلفن هاي همراه ، تبلت ها ، واحدهاي قابل حمل بازي هاي ويديويي و ساير وسايل الكترونيكي قاتلان زمانه قرن بيست و يكم هستند. ما مي توانيم روي آنها بازي كنيم ، با خانواده و دوستانشان ارتباط برقرار كنيم و اينترنت را از طريق آنها مرور كنيم. مي توان تصور كرد كه آنها در زمان پرواز چند ساعته هواپيما ، جايي كه حركت از صندلي فرد دلسرد مي شود ، بسيار مفيد خواهند بود. با اين حال ، آن دسته از ما كه در طول دهه گذشته پرواز كرده ايم ، با يادآوري قبل از پرواز براي خاموش كردن همه دستگاه هاي الكترونيكي يا نگهداري آنها در "حالت هواپيما" (يا "حالت پرواز") در كل پرواز آشنا هستيم. به ما هشدار داده مي شود كه سرويس تلفن همراه بايد خاموش باشد زيرا انتقال دستگاه با تجهيزات ناوبري هواپيما تداخل ايجاد مي كند. اما آيا واقعاً اين اتفاق مي افتد؟ آيا تلفن همراه يا ساير دستگاه هاي الكترونيكي شما مي تواند پرواز را به خطر بيندازد؟

پاسخ كوتاه به اين سوال احتمالاً چنين نيست ، اما احتمالاً بايد بدانيد كه چگونه دستگاه الكترونيكي شما بر ابزار هواپيما و همچنين ساير مسافران در طول پرواز تأثير مي گذارد.

 

اولين قدم دانستن نحوه كار و تعامل دستگاه الكترونيكي شما با هواپيماست. به طور كلي ، براي اتصال به شبكه بي سيم يا برج تلفن همراه ، دستگاه هاي الكترونيكي به فرستنده هاي كم موج راديويي كم مصرف تبديل مي شوند (كه در مورد تلفن هاي همراه اغلب حداكثر 0.25 وات دارند) كه به برج هاي سلولي و گيرنده هاي ديگر حمل مي شوند سيگنال به بيرون - اما آنها همچنين گيرنده دريافت سيگنال هاي ورودي مي شوند. اگر برج يا گيرنده ديگر نسبتاً نزديك باشد ، دستگاه مجبور نيست براي جستجوي سيگنال برج و حفظ سيگنال بين برج و دستگاه از آنقدر انرژي استفاده كند

 

 

وقتي يك دستگاه الكترونيكي در حالت فعال يا تلفن همراه باشد ، سيگنال راديويي مي فرستد ، اما وقتي در حالت هواپيما باشد ، اين كار را نمي كند. اكثر شركت هاي هواپيمايي خاطرنشان مي كنند كه اين احتمال وجود دارد كه سيگنال هاي راديويي ارسال شده از يك دستگاه الكترونيكي در يك يا چند سيستم مهم هواپيما تداخل ايجاد كند ، مانند سنسورهايي كه به ابزارهاي هواپيما كمك مي كند با يكديگر ارتباط برقرار كنند ، تجهيزات ناوبري ، تجهيزات جلوگيري از برخورد ، و ساير اشكال هواپيمايي.

 

 

اما در عمل تجهيزات حساس الكترونيكي در هواپيماهاي مدرن به خوبي از امواج راديويي محافظت مي شود. اگرچه تداخل الكترونيكي از طريق انتقال تلفن همراه در يك سقوط در سوئيس در سال 2000 و يك مورد در نيوزيلند در سال 2003 دخيل بوده است ، اما بسيار بيشتر احتمال دارد كه انتقال دستگاه هنگام پرواز به راحتي خدمه پرواز را آزار دهد. دليل اين امر آنست كه سيگنالها روي تجهيزاتشان ثبت مي شوند (خلبانان ، ناوبران و اپراتورهاي راديويي را مجبور مي كنند تا بيشتر بخوانند تا ابزار خود را به درستي بخوانند) ، و سيگنالها اغلب به عنوان صداي بوق مبهم در هدفون آنها گرفته مي شوند - همان نوع صدايي كه هنگامي كه تلفن هاي همراه حاوي پيام هاي متني خوانده نشده يا نامه هاي الكترونيكي در كنار آنها قرار مي گيرد ، از بلندگوهاي استريوي خانه استفاده مي كند. بنابراين "دلخوري خلبان" به احتمال زياد دليل اين امر است كه شركت هاي هواپيمايي از مردم مي خواهند دستگاه هاي خود را در حين پرواز منتقل نكنند. در سال 2014 آژانس ايمني هواپيمايي اروپا اعلام كرد كه دستگاه هاي الكترونيكي خطرات ايمني نيستند ، اما آژانس هاي كشورهاي ديگر مانند اداره هوانوردي فدرال (FAA) ايالات متحده و اداره هواپيمايي كشوري چين محدوديت هاي خود را حفظ كرده اند. در چين ، وسايل الكترونيكي بايد براي مدت زمان پرواز ممنوع باشند ، در غير اين صورت كاربر با احتمال اقامت كوتاه در زندان و يا چندين هزار دلار جريمه روبرو مي شود.
هنوز هم مسافران هوايي از همه كشورها به جاي استفاده از سرويس تلفن گران قيمت كه برخي پروازها ارائه مي دهند ، تمايل دارند از طريق تلفن هاي هوشمند خود از طريق هوا تماس تلفني برقرار كنند. يكي از راه هاي انجام اين كار بدون ايجاد مزاحمت براي خدمه پرواز اين است كه تلفن هاي همراه از طريق نصب برج هاي سلولي روي صفحه ، به نام پيكوسل ، به هر هواپيما از انتقال قدرت كامل سيگنال خود جلوگيري كنند. Picocells خدمات نزديك تلفن همراه را در اختيار كاربران دستگاه هاي الكترونيكي قرار مي دهد كه سيگنال هاي انتقال را به حداقل ممكن مي رساند. بسياري از شركت هاي هواپيمايي اروپايي از تجهيزات ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه - مانند AeroMobile - براي قيف مكالمات در حين پرواز و ارائه ارتباطات بي سيم به مسافران استفاده مي كنند. شركت هاي هواپيمايي آمريكايي در استفاده از فناوري پيكوسل كندتر عمل كرده اند و آنها منتظر تصميم كميسيون ارتباطات فدرال (FCC) هستند ، كه نگران است كه قوانين مكالمه تلفني آرامش بخش پروازهاي مسافربري نسبتاً مسالمت آميز را به سفرهاي بلند و ناخوشايند تبديل كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.