یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تمساح‌هاي هندي كه مجبور به ترك بلندترين مجسمه جهان هستند

۷ بازديد

مقامات رسمي هند در حال جابجايي صدها تمساح از نزديكي بلندترين مجسمه جهان در اين كشور هستند و اين زمينه‌ساز اعتراضات فعالان محيط زيست و ابراز نگراني در خصوص وضعيت اين خزندگان شده است. تمساح‌ها به اين دليل قرار است منطقه را ترك كنند تا گردشگران بتوانند از طريق سرويس‌هاي هواپيماي دريايي براي بازديد Statue of Unity به گجرات سفر كنند.

آوارگي تمساح‌ها

مقامات هندي اعلام كرده‌اند كه حداقل 15 تمساح را كه در اطراف بلندترين مجسمه جهان زندگي مي‌كردند، در درون قفس فلزي قرار داده‌اند و به غرب هند منتقل كرده‌اند، اما صدها تسماح ديگر همچنان در آب‌هاي اطراف مجسمه حضور دارند. با اين وجود عمليات جابجايي تمساح‌ها به شدت مورد انتقاد سياست‌مداران و فعالان محيط زيست قرار گرفته است. Bittu Sahgal سردبير مجله حافظت از محيط زيست در واكنش به اين موضوع در توئيتي گفته است:

همه ما جميعاً عقلمون رو از دست داديم؟ هيچ فعال محيط زيستي بهتون نگفته اين ديوانگي محضه؟

تمساح‌ها گونه‌هاي حفاظت شده‌اي از حيوانات در هند هستند كه در ليست اول حفاظت از حيات وحش اين كشور قرار دارند، يعني اين دسته از خزندگان نبايد جابه‌جا شوند، مگر آنكه مقامات دولتي تعيين كنند اين براي بهبود شرايط آنها و مديريت بهتر وضعيت حيات وحش لازم است.

گفته مي‌شود كه اين تصميم مقامات هندي دلايل امنيتي دارد و بالا رفتن آمار گردشگران، ايمني آنها در اولويت قرار گرفته است. مدير Community Science Centre اين تصميم را نقض قوانين حفاظت از حيات وحش دانسته و عنوان كرده است كه دولت نه تنها به زيستگاه اين خزندگان آسيب زده و جان آنها را به خطر ميندازد، بلكه نقطه امني هم براي آنها در نظر نگرفته است. با اين حال، دپارتمان جنگلي گجرات نسبت به اين موضوع واكنشي نشان نداه است.

Statue of Unity – بلندترين مجسمه جهان

Statue of Unity يا همان “تنديس اتحاد” بلندترين مجسمه جهان است كه به افتخار والاباي پاتل، يكي از پدران بنيانگذار هند و ملقب به “مرد آهنين هند” ساخته شده است و 182 متر ارتفاع دارد. اين تنديس در جزيره‌اي در ايالت گجرات هند واقع شده است كه از قضا زيستگاه تمساح‌هاي بسياري است. تنديس اتحاد كه ارتفاع آن 2 برابر مجسمه آزادي در آمريكا است، از 1850 تن برنز با هزينه‌اي بالغ بر 410 ميليون دلار ساخته شده است

 

ايده ساخت اين مجسمه سال 2010 مطرح شد و در مدت كمتر از 4 سال ساخته و در ماه اكتبر 2018 افتتاح شد. اما حمل‌ونقل به اين منطقه دور افتاده كه در 100 كيلومتري شهر احمدآباد قرار دارد، نسبتاً سخت و محدود است و اكثر گردشگران با اتوبوس به اين منطقه سفر مي‌كنند. دولت در ماه ژوئن براي بهبود اين وضعيت سه هواپيماي دريايي در منطقه قرار داد كه در نهايت به ماجرايي جابجايي تمساح‌ها از آنجا انجاميد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.